Gröhling na stredajšej tlačovej konferencii pripomenul potrebu prijatia
novely školského zákona, ktorá obsahuje definíciu segregácie. Potrebná
je tiež pomoc s ranou starostlivosťou detí z vylúčených komunít do šesť
rokov, monitorovanie segregácie na školách či katalóg podporných
opatrení. "To sú opatrenia, ktoré by malo ministerstvo školstva
prijať s cieľom pomôcť žiakom z vylúčených komunít, znížiť segregáciu v
školstve a predísť problémom s infringementom od Európskej komisie.
Posledné tri opatrenia sú tiež súčasťou Plánu obnovy. Podľa harmonogramu
mali byť realizované v období od jesene do zimy 2022," upozornil poslanec.
Každé dieťa bez ohľadu na pôvod by malo podľa neho dostať čo najlepšie vzdelanie. "Na to sa zameriavali aj projekty, ktoré sme na ministerstve realizovali, ale aj opatrenia, ktoré nás ešte len čakajú," povedal Gröhling.
"Z Plánu obnovy je na túto iniciatívu vyčlenených šesť miliónov eur.
Cieľom je pracovať s deťmi z vylúčených komunít so zapojením ich rodičov
do tohto procesu, aby deti dostali dobré základy už doma, v rodine a
prišli lepšie pripravené do školy," doplnil.
Ďalším kľúčovým opatrením je podľa Gröhlinga aj schválenie takzvaného
katalógu podporných opatrení. Ide o návrh zákona, ktorý prináša systém,
ako v školách pomáhať žiakom s nadaním, ale aj so znevýhodnením. Zároveň
určuje, na aký typ pomoci bude mať každý žiak zo zákona nárok a bol
sprevádzaný návrhom na zvýšenie počtu asistentov na 18.000 a na
automatické prideľovanie asistentov aj odborníkov do škôl. Poslanec
pripomenul, že predošlé vedenie ministerstva zákon pripravilo a
predložilo do pripomienkového konania.